Ana içeriğe atla

nusayrilik

nusayrilik hakkinda buldukları ve yorumlarım...
islamiyet tıpkı daha önceki semavi dinler gibi tek yorumlu bir din değildir. islamiyet içinde farklı yorumlar vardır. bu yorumlar türkler ve kürtler arasında olduğu gibi araplar arasında da farklı kabuller görmüştür. arapların da tümü tek islamî mezhebe mensup değildir. örneğin suudi arabistanlı araplar islamiyet’in hambeli mezhebinin vehabi tarikatına tabidir ve bu yolu benimser. irak, iran ve suriye’deki bazı araplar da islamiyet’in şii mezhebine inanmaktadır. kuzey afrika’daki bazı araplarsa islamiyetin hambeli mezhebi’ne inanmaktadır. türkiye'deki arapların da bir kısmı islamiyetin hanefi, bir kısmı şafii bir kısmı şii yorumuna inanırken bir kısmı da islamiyetin alevi yorumuna yani nusayriliğe inanmaktadır. türkiye’nin; hatay, adana, mersin, iskenderun yöresinde yaşayan araplar nusayriler’dir.nusayri adının muhammet bin nusayri’den geldiği, bu hususta en çok kabul gören görüşlerden biridir. muhammet bin nusayri, ehlibeyt müridi imam hasan askeri’nin öğrencisidir. doğumu kesin olarak bilinmeyen muhammet bin nusayri 873'te ölmüştür. nusayrilik; nasır (arapça yardımcı) olan, zafer kazandıran anlamına da gelmektedir. bazı kaynaklara göre de hz ali’nin yanında zafer kazanmış askerler anlamında kullanılagelmiş ve bu zafer kazananların soyundan gelenlerin yaşadığı bölgeye nusayra denmiştir. nusayra, lübnan-lazkiye arasındaki bölgenin adıdır. nusayrilik, bir anlamda; hatay, lübnan ve suriye’de yaşayan alevilerin aleviliği yorumlayış ve yaşayış tarzıdır. alevilik kendi içinde bir çok fraksiyon barındırmaktadır ve bu sözcük hepsini kapsayan bir üst şemsiye olarak kullanılmaktadır. alevilerin bir kısmı bu yoldan gitmeyi soya (secereye) bir kısmı ise sadece varolan yolu benimsemeye ve bu inanca uygun bir yaşam benimsemeye dayandırır. aralarındaki tek ortak nokta ali ve ehlibeyt sevgisidir. nusayrileri sapkın olarak niteleyenlerin sapma derken neyi kast ettiği önemlidir.. kime göre, neye göre sapkın!! ne yazıkki "bana benzemeyen sapkındır" düşüncesi son derece ilkel de olsa içgüdüselliği dolayısı ile "ben"i tanımlamak için gerekli bir düşüncedir ancak. örneğin türk'ü türk yapan şey ingiliz'i ingiliz, fransız'ı fransız olarak tanımlamamıza olanak veren şeylerin bir toplamı değil midir zaten? bu her türlü kimliği oluşturmada esastır. "ben"i ancak bir "öteki" varsa tanımlayabiliriz. "öteki" de nedense hep "ben" den farklı olduğu için sapkın ve aykırı olarak ifade bulmaz mı düşüncelerin alt metinlerinde...? konu hakkında bilgi sahibi olmak isteyenlerin muhammed galip emin et-tavil'in "arap alevilerinin tarihi: nusayriler" kitabını da okumasını tavsiye ederim.. bir çok kaynak süleyman el ezani'nin nusayriler hakkındaki yergi dolu sözlerine dayanmaktadır çünkü. konu hakkındaki son yayınlardan biri de konu hakkında objektif olma çabası son derece net sezilebilen inan keser'in "nusayriler:arap aleviliği" kitabıdır (http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=nusayrilik) ve etnik azınlıklar, kültürel entegrasyon ve medyada temsil: "nusayri topluluğu örneği" , a.ü sosyal bilimler ens. yüksek lisans tezi, esin demirbaş, 2003
güzel bir yorum, tanımlaması iyi

okunmayacak kadar berbat bir yorum, uzak durun !!!http://www.sevde.de/islam_Ans/N/63.htm ve http://www.enfal.de/orta13.htm

bilimsel bir yazı http://www.alewiten.com/nusayrilikvenusayriler.htm

ilber ortayli'dan güzel bir makale : http://www.alewiten.com/ortaylimakale.htm

fena diil http://www.alevikonseyi.com/9/19/29/39/49/69.html

devamı gelcek...

Yorumlar

Adsız dedi ki…
Nusayriler,Aleviler hakkinda kafasi karismis ya da bir sey bilmeden yorum yapan herkese merhaba;
Cok ilginctir bu kafa karisikligi cok guclu ve saglam bir teorik bilgi uzerine insa edilen bir sey degildir. Sadece bilgisizlikten ve yanlis arastirmalardan kaynaklaniyor. İpe sapa gelmez seylerle dolu internet sayfalarindan arastirip bunlarin icine gomulenleri de anlamak mumkun. Cunku spekulatif seyler her zaman cahil geri kafalilarda prim yapar. İlginctir; yillardir tanidiginiz insanlarin nusayri oldugunu ogrenince internete sarilip o insanla iliskinin verdigi guveni unutup yazili herseye inanmak ve o kisiyle olan iliskiyi artik o cervede degerlendirmek oldukca kotu ve otesinde saygisiz bir davranistan baska bir sey degil.
Ya da Nusayrilerin kadinlara saygisiz oldugunu soyleyen sunni akimlarin ulkemizde sunnilerin kadinlara nasil davrandigini gorememesi de atalettir. Yakin bir arkadasimdan bildigim kadariyle bir sure once kolsuz t-shirt giyen bir kadina Konya'da kezzap suyu dokulmesi ya da ayni kentte kiz ogrencilere ev verilmemesi acaba sunni inanisin kadinlara ne kadar saygi gosterildiginin bir gostergesi mi? Bugun Nusayri nufusun en yogun oldugu Antakya'da ailelerin kizlarina okutma oranlari ve erkeklerle esit davranmalari sanirim bu yersiz iddaalari ortandan kaldiracak kadar guclu gostergeler. Kadinlardan girdim cunku bu cercevede cok konusuldu ve yazildi makalelerden gordugum kadariyla. Otesi genel islam mezhepleri arasinda nusayrileri cahil ve gerici olarak niteleyen makaleler ve yazarlari bugun bu ulkede insanlari diri diri yakan insan sunnileri ilerici degerlendirmesi kimimizin vicdaninda kabul gorebilir ki? Ya da cahalet bu ulkede yasayan mezheplerin varligindan haberdar olmamak degil mi? Islamin sadece sunnilerden olustugunu iddaa etmek ve boyle kabul etmek cahaletin en buyuyu degil mi? Ya da sır ve bir giz olarak kabul edilen bir dinin mensubundan bu dini/mezhebi aciklamasini istemek saygisizlik degil midir? Bu dinin temelini sir ve giz olusturyorsa en buyuk saygi boyle kabul edip insani insan olarak kabul etmek degil midir? Sadece nusayriler degil her din icin bu boyledir.
i am a bird now dedi ki…
yukardaki yorumu her kim yazdıysa alnından öpmek istedim.
hatırlatmak isterim sivası, çorumu, maraşı...
din kisvesi altında insanları diri diri yakan müslümanlardan!!! insanlardan!!!bahsediyoruz biz.
maalesef hala öğrenemedik insanları oldukları gibi kabullenmeyi, dinsel tercihlerin(ki büyük çoğunlukla tercih değildir bu öyle doğduğumuz için üzerimize yapışmıştır bu durum. kimse gelipte sormadı bizlere sunni mi olmak istersin alevimi nusayri mi vs vs.) kişiliklerimizin önüne geçmemesi gerektiğini. ve böyle yanlı taraflı eleştirilere maruz bırakmamayı insanları hala öğrenemedik.
ne yazıktır bize ki hala insan olmanın erdemine ulaşamamışız.
mevlanayı yetiştiren bu topraklarda unutmuşuz, insanlara "gel ne olursan ol gene gel" demeyi, diyebilmeyi, ve daha bir çok şeyi unutmuşuz. ben utandım. hala bunlarla birilerinin yargılandığını görmekten.
Adsız dedi ki…
Gercekten uzucu birilerinin boylesine yargilanmasi...ama yargilamanin ya da tahammulsuzlugun nedeni bilgisizlik degil mi? Ve aslinda cahaletin verdigi korku ve bu korku cehalet dongusuyle birlersince ne kadar tehlikeli olur hayal etmek bile istemiyorum.
Adsız dedi ki…
NUSAYRİLİK
BAŞLIĞI İLE YAZDIĞIM YAZIYI,SEHVEN ANONYMUS ADI İLE GÖNDERMİŞ OLDUM. BU YANLIŞLIĞI DÜZELTİRİM.DAHA SONRA ANONYMUS ADI İLE HER KİM YAZISINI YAZMIŞ İSE ONA TEŞEKKÜR EDİYORUM.
Adsız dedi ki…
Selamun Aleykum Guzel Kardesim
Arastirmalarin icin ve bizleri bilgilendirdigin icin size sukranlarimi sunarim.
Aslinda tesaduf diye bir husus yoktur fakat Yuce Rabbim beni bu siteye yoneltti, Cenab-i Allah hayir etsin InsaAllah
Kardesim biz daha once "Nusayriler" hakkinda hic bir bilgiye sahip degildik. Sayende bazi hususlari ogrendik. Hakk teala sizden razi olsun. Benim Nusayrilerle ilgi bazi bolumler ilgimi cekti bilhassa ( ayn,mim ve sin ) harfleri ile ilgili bolumler. Bir rivayet ben Anne tarafindan seyyidler sulalesinden geliyoruz. her iki dedemin soy isimleri ALI ve ALIUSH'tu. Fakat Hanefiyiz. ( Gerce benim icin fark etmiyor Ben Efendimizi, ehli beyti ve ashabi cok seviyorum )
Benim bu harflerle ilgilenme sebebim bu harflerden SIN harfini yanagimin sag tarafinda yildiz gibi gorunmesiydi. Anlamini uzun sure aramistim. Sag yanagimda bu isaretin bulunmasinin elbet bir anlami oldugunu dusunmustum. Sonucta ogrendim. Bu Nusayri kardeslerimizin TR'de yasadigi beldelerde ilginc geldi bana ornegin saman dag cevresi, sanki son 5 yildir beni o mekana ceken bir guc var. InsaAllah en kisa zamanda oralara bir ziyaret dusunuyorum.
Kardesim tekrar tekrar bizlere bu guzel bilgileri verdigin icin Hakk teala sizden gani gani razi olsun. Selamet ve sabirla kaliniz
Adsız dedi ki…
çukurovada gördüğüm nusayri kasabaları beni çok etkilemişti insanlarda çok büyük bir dayanışma var din olgusu onlar için çok önemli çocuklar 15 yaşına geldimi hemen onlara islzm ve ehli beyt öğretileri gösteriliyor ilginç olan diğer alevi köylerinden farklı olarak bütün nusayri köylerinde cami var ve ibadet yapılıyor.
Adsız dedi ki…
Nusayrileri tam olarak tanımak is -teyen Kur,anı kerimdeki Rad S,A,25 Bakara S,A,63/83/84/93/100/124/177 İmran S,A,76/77/187/NisaS,A,21/90 benzer A,ve Surede arasın onlarda- ki,gizliliğin sebeplerini inançla rından ötürü binbir mezalime uğra -dıkları gerçekleri görsünle enbiya ve evliyaların Allaha nasıl ahdü yemin ederek kendilerine tevdi edi-len esrarı ilahiyeye eshabül kehf fityetlerin nasıl kaçıp gizlendik- leri esrara takva ile sahip çıkaca-klarına misak verdikleri misli tak-vada nusayrileri arasınlar Hz,İbra-himin allaha mekân olarak kıbleye değilde vechini yerleri gökleriya- ratana tevcihinde arasınlar Bakara S,A,62 müemin Hudai Nasara Sabii ile müslümanlar aynı tartıda yorum-lanyor orada nusayrilerin kimlikle-rini arasınlar Hz,İsanın men ensar
ilellah sözcüğünde arasınlarResüle kucak açıp nasreden medineli ansar da arasınlar imam Hasenül ahiri el Askerinin Müridi ehli beyt sevgisi-ni yaşatan ebü şuayb bin nusayrin nasr ve desteğinde yaşatılan ehli beyt kimliğini arasınlar
Adsız dedi ki…
merhaba arkadaşlar nuseyrilik bence en çok alkışı hak eden oluşumdur.kimsenin dil uzatmatmasına izin verilkmemelidir.papanın ve bir kaç kendini bilmez karikatüristin muhammed sav'a hakaret ettiği türkiyede yayınlanan bir dizide hz. davutu temsil eden bir heykelin hakaretlere alaya alındığı yahudilerin benim dışımdaki kavimler bana hizmet için yaratıldı saplantısında olduğu bir ortamda tüm peygamberlere sahip çıkıp onları bayramlarla anan isaya hiristiyandan musaya yahudiden daha çok değer veren tüm aşamalarda devrin süni ve diyer kapsamlı oluşumları tarafından hor görülen maraşta sivasta katledilen alevilerdir.ona rağmen hiç bir hoşgörünün hayal edemeyeceği kadar büyük bir çeşitlilik içinde odenli büyük bir kardeşlik ortamı yaratan alevileri hala din derslerinde kötülemek çocuklarına bunlar müslüman değil yalanını benimsetmek insafsızlık değil de nedir.bana başka bir yer söyleyin ki alevisi,hiristiyanı,sünnisi
yahudisi...arabı,kürdü,türkü... bir arada kardeşçe yaşasın.işte hatay da bu bu din ve vicdan özgürlüğü olabildiğine yerleşmiş.şimdi aklı selim olduğuna inanan arkadaşlar.insanı yaradandan dolayı affetmeği hor görmemeği savunan mı?yoksa sırf alevi diye kerbelada,maraşta sivasta katliyam yapan.afganistanda eli göründü diye çocuğunun önünde kadını dövenler mi müslüman?soruyorum size.
istanbulluh dedi ki…
"isimsiz" arkadas, cok guzel noktalara deginmissin, tesekkurler
Adsız dedi ki…
merhaba ben nusayrilik hakkında araştırma yapan bir kardeşinizimım.sunniyim ama hiç bir zaman hiç bir mezhebe karşı önyargılı olmadım.taklidi imanla yaşamak ne kadar yanlışsa,insanlara karşı önyargıyla yaklaşmakta o kadar yanlış.ama şu dikkatimi çekti;bazı arkadaşlar kadınlara sunnilerin yaklaşımı hakkında bazı cümleler sarfetmiş,bir insan kendisini savunmak için karşısındakinin hatalarını ortaya atmamalı,kadınlara karşı yaklaşımlarınız madem bazı insanların düşündükleri gibi değilse o zaman doğruları yazarak bizi aydınlatın.biz şunu çok ii biliyoruz ki,İSLAM insanların yaşantıları ve onların hatalarıyla özdeşleştirilmemeli.bize en güzel örnek peygamberimiz değil mi.ben yanlış yapıyorum yada bazı yobazların elinde din evirilip çevirilmeye çalışılıyorsa bunda İslamın ne suçu var.ben müslümanım diyorsa bir insan müslümandır,ben böyle kabul ederim kimseyi tekfir etmek bir müslümana yakışmaz.gerisi Allahla onun arasında.birde şuna dikkat ediyorum farklı din mensuplarına duyduğumuz saygıyı maalesef aynı dinin mensubu fakat farklı görüşlere sahip olan kardeşlerimize karşı duyamıyoruz.müslümanlar kardeş gibi yaşamaları gerekirken içten içe maalesef birbirlerinin kuyusunu kazmakala meşguller.acaba diyorum Hz.peygamber bu anlayışsız,bir diğerinin değerlerine karşı saygısız ümmetini görseydi neler düşünürdü
Adsız dedi ki…
arkadaşlar ben nusayriler hakkında şu konularla ilgili bilgi almak istiyorum bana yardımcı olursanız sevinirim;
Nusayrilik: kurucusu, Tanrı, Peygamber, melek anlayışları, Bab inancı, mezhebe giriş, din görevlileri, alt fırkaları, Kitabu’l-Mecmu’ ve diğer edebiyatı
bana yardımcı olursanız çok sevinirim şimdiden teşekkürler...selam
Adsız dedi ki…
türkiye türk ve müslümandir siz alevi usayri kürt ermeni hepiniz bu ülkeyi bölen unsurlarsiniz.
Adsız dedi ki…
türkiye türk ve müslümandir siz alevi usayri kürt ermeni hepiniz bu ülkeyi bölen unsurlarsiniz.
Adsız dedi ki…
Elbetteki ben Türküm. Türklüğüm senin düşüncelerine sahip insanlara bırakılacak kadar değersiz değildir.
Elbetteki Müslümanım. Mezhebim Nusayri.Müslümanlık senim gibi düşünenelere bırakılacak kadar küçük değildir.
Le ilahe İllallah diyen Allaha inanır. Muhammeden Rasullah diyen müslümandır.
Bölme insanları kardeş.
Adsız dedi ki…
Pek fazla bişey bilmiyorum yada bildiklerim bana az geliyor nüsayrilerle ilgili,Mademki bu kadar güzel ahlaklı kültürlü modern saygılı insanlarsa neden başka mezhepten yada dinden insanlarla evlenmelerine bi hayat kurmalarına izin vermiyor aileleri, neden mutsuz olmalarını aşklarını yarıda bırakmalarını istiyorlar neden aileler cocuklarına bunları yapıyorlar,onların gelecekleriyle oynuyorlar...
Adsız dedi ki…
valla iyi insan bu nusayriler ben 3 yıldır antakya dayım hepside saygılı ve saakin insanlar...inançlarının derini de beni pek ilgilendirmiyor..insanlar hemde adam gibi...
Adsız dedi ki…
Nusayrilikte İslamın içinde güzel bir yorumdur.İnsanları tanımadan hüküm vermemek gerekir.benim Nusayri arkadaşım var 5 vakit namazında.tevhide aykırı Hiçbir fikirleri yok.Bende bir Aleviyim bizdede kafa karışıklığı çokkk.o yüzden insanları kendilerini nasıl tarif ediyorsa öyledirler.Bence Nusayrilik iyice anlatıldığında bu tuhaf şüpheli yaklaşımlar sona erecektir.
Adsız dedi ki…
Bizi bu ülkeyi bölmekle suçlayan kardeşim. Bize iftira attığın için bütün sevapların silinip bize yazıldı. İnanmıyorsan iftira konusunu sana en yakın hocaya sor.
Adsız dedi ki…
öncelikle merhaba.ben sünniyim ama nusayriler hakkında yapılan iftiralara pes doğrusu diyorum.yüce mevla akıl vermiş bize gidin araştırın okuyun şahsen bu konuyu araştırdım nusayrilerin okudukları duaların çoğu kuran ı kerim dendir.arkadaşlar ayıptır bir müslüman bir müslümana böyle yapmamalıdır.atatürk e ve türkiye ye bağlı bu insanların ne suçu var.milliyetçilik bu mudur dostça hoşça kalın yüce rabbim sizi doğru yoldan şaşırtmasın.
Adsız dedi ki…
ben nusayrilerin elbette müslüman ve sünnete uyan insanlar olduğuna inanıyorum.ama tek merak ettiğim şu.namazı nasıl kılıyorlar ve cuma namazı teravih yada bayram namazı gibi ibadetleri varmı?
Adsız dedi ki…
ben sunniyim ama erkek arkadasım nusayrı madem allaha ınanıyorsunuz madem onun kıtabına ve peygamberıne ınanıyorsunuz o zaman sizin bızden bızımde sızden bır farkımız kalmıyor hepımız muslumanız oyleyse neden sunnılere kız vermıyor ve almıyorsunuz bırı bunu bana lutfen acıklasın asıl ınsanları ayıran sızssınız boyle yaparak neyı korumaya calısıyorsunuz cahıl ve bılgısız olan hangı taraf sızce mıllet uzaya cıktı bızım kendı ıcımızde ugrastıgımız seylere ınanamıyorum
Adsız dedi ki…
haklısın kardeş bende sana katılıyorum.günümüzde sünni kızlar alevi erkeklerle evleiyor korkmadan ama alevi kızlar sünni erkek dedimmi öcü gibi korkuyor.biz alevilere saygı duyuyor anlayışla karşılıyoruz onlarda ise sürekli olarak asimile olma korkusu var.neyin asmilesi allah aşkına aynı ülkede aynı dinden insan niye birbirini asimile etsin.islamın özünü öğrenmek niye asimile olmak olsun.uygula uygulam o sana kalmış.din dersinde allah ve peygamberi öğrenmek niye asimile olsun öle dimi
Adsız dedi ki…
allahın selamı ve selameti tüm müslüman kardeşlerimin üzerine olsun
ozan dedi ki…
herkese mrb
bir nusayrı olarak dogdugum için kendimi şanslı bulanlardanım,herşeyin temelinde sevgi, saygı,hoşgörü,ve iman yatar.şükür kültürümde inancımda.dinimde hepsi mevcut.hiç bir çarpıklık sapıklık yok.ben olaya farklı bır yonden yaklaşmak istıyorum,insan olmanın vasıflarını taşıyan herkesin böyle düşündügünü düşünyorum,kimsenin kimseden üstünlügü farklılıgı yoktur üstün olan allah,tır. nüsayrilik yorumlara,metin yada kitaplara sıgmayacak kadar geiştir,yaşanması lazımdır,yorumlarınız saygı sevgi çerçevesinde oldugu sürece birbirimizi daha iyi anlayabilir ve sorunları çözebiliriz.önemli olan dogruları görmek,ve mantık çerçevesinde çözümleyebilmektir.ayrıca nüsayri kardeşlerime verdikleri özveriden dolayı sabırlarından ve inceliklerinden dolayı teşekürlerimi iletmek isterim.bir nüsayri olarak hareket ettıgınız için ayrıca tşkrlr. kalbinizden imanınız yüzünüzden gülümsemeniz kaybolmasın.
Adsız dedi ki…
araştırmacı bir nusayri vatandaşı olarak burdaki yorum yapan arkadaşların görüşleri için(sadece bizi bölücülükle suçlayanı hariç) tşk ederim.
BİLENLER KONUŞMUYOR,KONUŞANLAR BİLMİYOR sözünün ne anlama geldiğini düşünmenizi ve işi bilen nusayri hocalarının niçin sustuğunu anlamaya çalışmanızı tavsiye ederim.
Hz Ali(kv)eğerki :
ben bismilahirrahmanirrahim in anlamından 40 deve yükü anlam çıkartırım diyorsa,ve zahiri olarak ben b harfinin noktasıyım diyorsa lütfen bu dini üstatlarından ve bu işi bilen alimlerinden öğrenin.
Adsız dedi ki…
nusayriyim adim nasir,herkesi kosulsuz sevdiğimi ve saydıgımı belirtmek istiyorum,herseye ragmen ve gecmiste her ne olduysa...
Adsız dedi ki…
Nusayrilik hakkında ayrıntılı bilgi arayanlar: http://www.nusayriforum.com adresinde sorularına eminbim cevaplar bulacaklardır. teşekkürler.
Adsız dedi ki…
Kitabımız sayısız ayette iftiranın kötülüğünden iftira edenin kafir sayılacağından bahsediyor, ama bize kulaktan dolma bilgilerle iftiralar atılıyor, aklı selim birinin üretemeyeceği duyunca inanmayacağı iddialara inanıyorlar. Oturup düşünmek çok zor değil; cafer-i sadık' ın imamlığını kabul ediyoruz ona saygı duyuyor onun itikadına güveniyoruz.Sünniliğin ülkemizde yaygın konu olan hanefiliğin kurucusu ebu hanife kimin öğrencisiydi? Cafer-i sadık' ın öğrencisiydi; dini bilgileri şekillendiren ilk kişiydi yani.Peki mezhep kolunun kurucusu olaan kişinin hocasının öğretilerine yapılan yakıştırmalara hangi akla hizmet inanırsın.Bunun adı kara cehalettir,gizlilik ve sırrın neden açıklanmadığı sorgulanıyor, sapkınlığın farkındalığından kaynaklanan korkaklık kılıfına uydurulmaya çalışılıyor ancak bu gizliliğin; teymiyye gibi sayısız sünni alimin ''nusayrilerin katledilmeleri vaciptir''gibi fetvalarından binlerce kişiinin öldürülmesinden,toplumsal baskılardan ve arap alevi azınlığının koruyucu,güvenebileceği bir gücün yokluğundan kaynaklanıyor olabileceğini düşünemiyorlar.Bu arada nusayri deyişi de aşağılayıcı bir deyiştir.nusayır hıristiyan demektir.-i eki getirilerek olusan nusayri sözcüğü yalancı (çakma) hıristiyan anlamına gelmektedir.(hıristiyanlıktaki üçlemeyi alevilikteki ayn-mim-sin üçlemesiyle bir tuttukları için).Biz arap alevisiyiz nusayri deyişini kabul etmemeliyiz.Emin galib et-tavilin arap alevilerinin tarihi;nusayriler kitabına bakınız; iç sayfada kitabın orjinal adının sadece arap alevilerinin tarihi olduğunu görürsünüz.Sağolsun çevirmeni nusayri terimini de eklemiş....
Adsız dedi ki…
hz.Ali'yi(ra) peygamberimiz Hz. Muhammed'in(sav) bile önünde tutan, ona uluhiyet isnad eden bir din nasıl islam'ın bir mezhebi olduğunu ileri sürebilir? bari ayrı bir din olduğunuzu kabul edin.nusayrilik ancak birçok dinden etkilenerek ortaya çıkmış bir din formu sayılabilir
Adsız dedi ki…
İmam Cafer es-Sâdık’ın Hanefi Mezhebi imamı Ebu Hanife ile Münazarası

Bir gün Ebu Hanife, bir görüşmede bulunmak amacıyla İmam Sadık el-Alevî (as)’ın evine geldi. Görüşmek için izin istedi, fakat imam izin vermedi.

Ebu Hanife diyor ki: Kapının eşiğinde bir süre bekledim. Küfe’den bir heyet gelip imam ile görüşmek için izin istediler. İmam onlara izin verince ben de onlara karışıp imamın evine girdim, huzuruna varınca dedim ki:

“Küfe’de on binden fazla insan, peygamber (saa)’in bazı sahabeleri hakkında uygunsuz sözler sarfediyorlar. Oraya bir temsilci gönderip o insanları, peygamber sahabeleri hakkında böyle konuşmaktan men etmeniz iyi olur.”

İmam: “O insanlar beni dinlemezler” dedi.

Ebu Hanife: “Sizi nasıl dinlemezler, siz peygamberin torunusunuz” dedi.

İmam: “Beni dinlemeyenlerden biri de sensin. İznim olmadan evime girmedin mi, otur demeden oturmadın mı, izin almadan konuşmaya başlamadın mı?” Sonra imam buyurdu ki: “Duyduğuma göre kıyasa dayanarak fetva veriyormuşsun!”
Ebu Hanife: “Evet” dedi.

İmam es-Sadık: “Yazıklar olsun sana! Bu şekilde ilk hüküm veren İblis’tir; Allah, meleklere Adem’e secde etmesini emrettiğinde İblis: “Ben ona secde etmem, çünkü beni ateşten, onu da topraktan yaratmışsın ve ateş topraktan daha üstündür” diyerek Allah’ın emrini dinlemedi.”

(İmam Kıyas’ın batıl olduğunu kanıtlamak için bu ilkeye uymayan bazı islam kanunlarını hatırlatarak şöyle buyurdu

“Sana göre haksız yere birini öldürmek mi daha önemlidir, zina yapmak mı?”
Ebu Hanife: “Bir kimseyi haksız yere öldürmek” dedi.

İmam es-Sadık: “(Binaenaleyh kıyas etmek doğru ise) peki neden öyleyse; katlin ispatı için iki şahit gerekirken zinanın kanıtlanması için dört şahit gerekiyor? İslam’ın bu kanunu kıyasa uyuyor mu?”

Ebu Hanife: “Hayır” dedi.

İmam es-Sadık: “İdrar mı daha kirlidir, meni mi?”

Ebu Hanife: “İdrar” dedi.

İmam es-Sadık: “Neden öyleyse Allah-u Teala birincisinde abdest almayı emrederken ikincisinde gusül almayı emretmektedir? Bu hüküm kıyasa uyar mı?”

Ebu Hanife: “Hayır” dedi.

İmam es-Sadık: “Namaz mı daha önemlidir, oruç mu?”

Ebu Hanife: “Namaz” dedi.

İmam es-Sadık: “Öyleyse neden, haiz kadına orucun kazasını tutmak vacip kılınırken namazı kaza etmesi vacip kılınmamıştır. Bu kıyasa uyar mı?”

Ebu Hanife: “Hayır” dedi.

İmam es-Sadık: “Kadın mı daha zayıftır, erkek mi?”

Ebu Hanife: “Kadın” dedi.

İmam es-Sadık: “Peki neden, erkek kadının iki katı miras almaktadır. Bu hüküm kıyasa uyar mı?”

Ebu Hanife: “Hayır” dedi.

İmam es-Sadık: “Neden Allah, on dirhem çalan birinin elinin kesilmesini emretmiştir. Halbuki birisi birisinin elini keserse diyet olarak beş yüz dirhem ödemesi gerekiyor. Bu kıyasa uyar mı?”

Ebu Hanife: “Hayır” dedi.

İmam es-Sadık: “Şu ‘O gün, nimetlerden kesin olarak sorgulanacaksınız’ (Tekasür 8. Ayet) ayeti, Allah, halkı lezzetli yemekler ve yazın içtikleri serin sulardan dolayı sorgulayacaktır, şeklinde yorumladığını duydum.”

Ebu Hanife: “Doğrudur, bu ayeti böyle yorumladım”

İmam es-Sadık: “Eğer bir kimse seni evine davet eder, sana lezzetli yemekler ve serin su ikram eder de sonra bu ikramından dolayı sana minnet koyarsa böyle bir kişi hakkında ne karar verirsin?”

Ebu Hanife: “Böyle bir kişi cimridir derim” dedi.

İmam es-Sadık: “Acaba Allah cimri midir ki, (Kıyamet günü bize verdiği yemeklerden dolayı bizi sorgulasın?)

Ebu Hanife: “O halde, Kuran-ı Kerim’de buyrulan; insanların ondan sorgulanacakları nimetlerden maksat nedir?”

İmam es-Sadık: “Biz Ehl-i Beyt’in sevgisidir”

(Allame Meclisi “Bihâr’ül Envâr” C.10, S.220-221 Müesset’ül Vefâ H.1404 Beyrut Bas; Muhammed Rey Şehri “Münâzara Der Bare-i Mesâil-i İdeolojiyki” S.130-132; Mehdi Pişvâi “İmamların Hayatı” Bab: İmam Cafer es-Sâdık S.256-258)
istanbulluh dedi ki…
yorum gonderen tum arkadaslara tesekkurlerimi sunarim
Adsız dedi ki…
arkadaşlar aleviler sunnilere kız vermiyor diyorsunuz.neden acaba hiç düşündünüzmü maalesef ki bi çok sunni inançlarında hoş görülü değil. aldıkları kızları asimile edip sadece dış görüntülerini değil beyinlerinide değiştiriyorlar.biz aleviler herkesin inancına saygı duyuyoruz kulla allah arasına kimseyi katmıyoruz vede aynı saygıyı herkesten bekliyoruz.
Adsız dedi ki…
admin sen benim bu dediklerimi buraya koymazsın ama ben söyleyim nusayrilikte reerkrnasyon var islamda nerede var?islamda ramazan orucu açıkca belli teravih namazı belli haşa Allah hz Ali nin bedenine ne zaman girmiş?yalan palavra atıp zihinleri bulandırmayalım.sahabeye küfrediyorsunuz Hz ömer ve hz ebubekir peygamberimizle yanyana yatıyor bunlar kötü insan olsa Allah onlara peygamberle koyun koyuna yatmayı nasip edermiydi?

Bu blogdaki popüler yayınlar

ümmüşen

Ümmüşen'i tanıyor musunuz? hiç dinlediniz mi? Ümmüşen Gürsoy, ODTÜ İşletme bölümünde lisans, Çukurova Üniversitesi Muhasebe-Finans ana bilim dalında yüksek lisans ve doktora ve Ç.Ü. İİBF’de öğretim elemanı, Mimar Sinan Üniversitesinde öğretim elemanı olarak çalıştı. İlk albümü "Nenni"yi 1999'da yayınlandı (ikinci albümü de 'Rüzgara Karşı' çıktı, yine Derya Köroğlu imzalı, henüz dinleyemedimmm) Albümün prodüktörlüğünü Derya Köroğlu yapmış, bir şarkıyı da birlikte söylemişler. Ümmüşen, bazı tanınan şarkıların da bestecisi Grup Yorum'un "Hayat", "Beyaz Gelinlik", Ali Asker'in "Maden Ocakları" ve Sevinç Eratalay'ın "Bebeğim Nenni" gibi. ODTÜ'den okul arkadaşı olduğu Derya Köroğlu, Ümmüşen'in üniversitedeki hálini şöyle anlatıyor: ‘‘Ümmüşen'i üniversitede dizine kadar uzanan saçları ve elinde sazıyla türkü ve bestelerini inanılmaz sesiyle yorumlarken hatırlarım. O dönemde ODTÜ Halk Bilimleri Topluluğun

feyruz (fairouz)

belki dinlemissinizdir bi ara... 1935 (?) dogumlu... asıl adı Nouhad Haddad... Lübnan'lı... Dünyanın üç büyük bayan sesinden biri... Londra- Albert Hall (1962) ve New York- Carnegie Hall (1971) konserleriyle dunyada adindan sozettirdi... Rahbani kardeslerle beraber (ki Assi Rahbani ile evli) muzik dunyasinda onemli bir yere sahip... Lubnan'li... ic savasta terketmedi Lubnan'i, simdi orada midir acaba? 1984' cikan" Maarifti Feek " albumunde Joesph Harb'in Eugene Rodriguo'nun muzigine (arranjmanını Ziad Rahbani'nin yaptigi) yazdigi sozler Beyrut icindi... bir dinleyin ... ( download linki: http://rapidshare.de/files/27751745/La_Beirut_-_Lubnan.mp3.html )