Ana içeriğe atla

feyruz (fairouz)


belki dinlemissinizdir bi ara...
1935 (?) dogumlu... asıl adı Nouhad Haddad...
Lübnan'lı...
Dünyanın üç büyük bayan sesinden biri...
Londra- Albert Hall (1962) ve New York- Carnegie Hall (1971) konserleriyle dunyada adindan sozettirdi... Rahbani kardeslerle beraber (ki Assi Rahbani ile evli) muzik dunyasinda onemli bir yere sahip...
Lubnan'li... ic savasta terketmedi Lubnan'i, simdi orada midir acaba?


1984' cikan"Maarifti Feek" albumunde Joesph Harb'in Eugene Rodriguo'nun muzigine (arranjmanını Ziad Rahbani'nin yaptigi) yazdigi sozler Beyrut icindi... bir dinleyin...

( download linki:
http://rapidshare.de/files/27751745/La_Beirut_-_Lubnan.mp3.html )

Yorumlar

tarkan ikizler dedi ki…
bilgiler için teşekkürler... emi müzikten çıkan harika bir albümünü buldum dinliyorum... çocukken arap radyolarından çıkan şarkılar gibi gizemli ve duygusal... dünya küreselleşme peşinde koştukça böyle yerel değerler ve güzellikler gelecek nesillere daha da zor ulaşacak diye korkuyorum ama araştırıp bulup bir yerlerden çıkartanlar her zaman olacaktır... tekrar teşekkürler bu arada söylemeden edemeyeceğim benim en çok sevdiğim şarkısı habbeytak'tır...
istanbulluh dedi ki…
rica ederim, benim en sevdiklerimden biri de "habbeyta"tir, bi de "hanna sikran" "saadi"...
Adsız dedi ki…
"Habbaytak bi's sayf", Ka'an ez-Zaman" ve daha niceleri. 25 yildir ilgimde en ufak bir azalma dahi olmadan begenerek dinliyorum.
Esi benzeri olmayan bir sanatci.
Sawas dedi ki…
Fairuz u ilk le beirut la tanımıştım ilk dinlediğimde nasıl tüylerim diken diken olmuştu anlatamam.
Adsız dedi ki…
''Fairuz - At The Royal Festival Hall London 1986'' Albümünün üstüne tanımam, Albüm o kadar iyi ki best of arabic music bile diyebiliriz...
Adsız dedi ki…
doğu müziğinde öyle bir zirve ki, o mükemmel orkestrasıyla, saatlerce bıkmadan dinlersiniz... son aldığım bir albümündeki "amman" ı tekrarla dinlemekteyim...
Unknown dedi ki…
ben bu güzel insan için ne diyeceğimi bilemiyorum 28 yaşındayım ama; onun eserleri ile tanışalı daha 1 yıl olmadı ama müthiş bir ses bir deha.ben onu lübnanın sezen aksusu diye nitelendirmiş olmakla hatamı ederim. bilmiyorum. ama nerde ve ne yapıyordur. türkçe roportajı varmıdır acaba. araştıyorum ama pek bulgu yok. youtubede sadece şarkıları var.türkiyede galiba yaygın değil belkişde ben geri kaldım ancak lübnan gezisinde görmek mümkünmüdür.onu bilimiyorum hasankahkeci@hotmail.com
Adsız dedi ki…
Fairuz sesi, müziğinin, kalitesi ve toplumsal olaylara karşı duruşuyla gerçek bir sanatçıdır. Türk sanatçıları epey beslemiştir. Ben Fairuzu türkiyedeki sanatçılarla kıyaslayamıyorum
Adsız dedi ki…
Fairuz dünyanın engüzel sesli kadınlarından biri. Ama o sadece sesi ile değil müziğinin kalitesi toplumsal olaylara karşı duyarlılığı ile de dünya da tanınmıştır.Türk sanatçıları fazlaca beslemiştir. Asla tüketilemeyecek bir sanatçıdır.
EZEL dedi ki…
...şefkatli bir anne için ne söylenebilirse, sevgili feyruz içinde aynı şey söylenebilir.Ses tonunda büyük anlam, duruşunda sfenksel bir heybet sözlerinde kültür, müziyinde tarih var.Üzerinde yaşadığı coğrafyanın tüm nitelik ve niceliklerini barındıran eşsiz bir kişilik feyruz. Sahnede gülmeyen gülümsemeyen ama yüz hatlarıyla mütevazi gülücükler serpiştirmeyi bilen bir insan. Beyrut'um özgür olmadıkça gülmeyeceyim diğen vatanına bu derece bağlı olan ender bir değer.
Beyrut, Hıbbeytek bi-Sayf, IM-ıs-Leymen, Ya ıs-giry ve daha nice üretimlerin eşsiz yaratıcısı Feyruz, yirmili yaşımdan sonra hayatıma yeni bir bakış kazandı, edilgen etkinin felsefesinin nasıl bir biçem olduğunu gösterdi. Tercüme üzerinden edindiğim anlamlar bana yeni bir pencere kazandırdı keşke, bu değerli sanatçı kişiliğe daha fazla yer verilse de günümüz zart zurt sanatçıları yada kendini sanatçı ilan eden zoptirikler, bu sanatçı kişilikten ders alsa.
Adsız dedi ki…
ben feyruzu internette gezinirken bi tesadüf sonucu keşfettim.ve dinlediğim ilk anda sesi inanılmaz etkiledi,tüylerim diken diken oldu.o günden beri şarkılarını bıkmadan dinliyorum.benim favorilerim;khedni ya habibi,sa'altak habibi

Bu blogdaki popüler yayınlar

ümmüşen

Ümmüşen'i tanıyor musunuz? hiç dinlediniz mi? Ümmüşen Gürsoy, ODTÜ İşletme bölümünde lisans, Çukurova Üniversitesi Muhasebe-Finans ana bilim dalında yüksek lisans ve doktora ve Ç.Ü. İİBF’de öğretim elemanı, Mimar Sinan Üniversitesinde öğretim elemanı olarak çalıştı. İlk albümü "Nenni"yi 1999'da yayınlandı (ikinci albümü de 'Rüzgara Karşı' çıktı, yine Derya Köroğlu imzalı, henüz dinleyemedimmm) Albümün prodüktörlüğünü Derya Köroğlu yapmış, bir şarkıyı da birlikte söylemişler. Ümmüşen, bazı tanınan şarkıların da bestecisi Grup Yorum'un "Hayat", "Beyaz Gelinlik", Ali Asker'in "Maden Ocakları" ve Sevinç Eratalay'ın "Bebeğim Nenni" gibi. ODTÜ'den okul arkadaşı olduğu Derya Köroğlu, Ümmüşen'in üniversitedeki hálini şöyle anlatıyor: ‘‘Ümmüşen'i üniversitede dizine kadar uzanan saçları ve elinde sazıyla türkü ve bestelerini inanılmaz sesiyle yorumlarken hatırlarım. O dönemde ODTÜ Halk Bilimleri Topluluğun

nusayrilik

nusayrilik hakkinda buldukları ve yorumlarım... islamiyet tıpkı daha önceki semavi dinler gibi tek yorumlu bir din değildir. islamiyet içinde farklı yorumlar vardır. bu yorumlar türkler ve kürtler arasında olduğu gibi araplar arasında da farklı kabuller görmüştür. arapların da tümü tek islamî mezhebe mensup değildir. örneğin suudi arabistanlı araplar islamiyet’in hambeli mezhebinin vehabi tarikatına tabidir ve bu yolu benimser. irak, iran ve suriye’deki bazı araplar da islamiyet’in şii mezhebine inanmaktadır. kuzey afrika’daki bazı araplarsa islamiyetin hambeli mezhebi’ne inanmaktadır. türkiye'deki arapların da bir kısmı islamiyetin hanefi, bir kısmı şafii bir kısmı şii yorumuna inanırken bir kısmı da islamiyetin alevi yorumuna yani nusayriliğe inanmaktadır. türkiye’nin; hatay, adana, mersin, iskenderun yöresinde yaşayan araplar nusayriler’dir.nusayri adının muhammet bin nusayri’den geldiği, bu hususta en çok kabul gören görüşlerden biridir. muhammet bin nusayri, ehlibeyt müridi i