Ana içeriğe atla

yazmak sağaltır

yazmak sağaltır...
dinlemek sağaltır...
enstrüman çalmak da sağaltır, tecrübe etmedim ama biliyorum...
melisa sağaltır (http://www.radikal.com.tr/radikal2/melisa_sagaltir_kamera_hasta_eder-1147007)
ruhunuzu dillendirmek için dinleyin; müzik dinleyin; insanları dinleyin; çocukları dinleyin...
klasik müzik dinleyin,
rembetiko dinleyin...
Marika Ninou dinleyin...
Katerina Paravalou dinleyin...Cafe Aman dinleyin...Vasili Tsitsanis dinleyin...
Gülbahar'ı (Gioulmpahar) dinleyin..
.


A magical night I saw her in Miseri 

She was an exotic beauty, Gioulmpahar the sweet

Giarampim to giahampi, giarampim to giahabah

Oh my flower, Gioulmpahar Arabs' whim, slowly-slowly 
You had told me with kisses, as I was holding you in my arms 

A slave to her sweet kiss, I am to her passion attached to 
I cry, I long and I'm in pain, I don't forget Gioulmpahar

Giarampim to giahampi, giarampim to giahabah






Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ümmüşen

Ümmüşen'i tanıyor musunuz? hiç dinlediniz mi? Ümmüşen Gürsoy, ODTÜ İşletme bölümünde lisans, Çukurova Üniversitesi Muhasebe-Finans ana bilim dalında yüksek lisans ve doktora ve Ç.Ü. İİBF’de öğretim elemanı, Mimar Sinan Üniversitesinde öğretim elemanı olarak çalıştı. İlk albümü "Nenni"yi 1999'da yayınlandı (ikinci albümü de 'Rüzgara Karşı' çıktı, yine Derya Köroğlu imzalı, henüz dinleyemedimmm) Albümün prodüktörlüğünü Derya Köroğlu yapmış, bir şarkıyı da birlikte söylemişler. Ümmüşen, bazı tanınan şarkıların da bestecisi Grup Yorum'un "Hayat", "Beyaz Gelinlik", Ali Asker'in "Maden Ocakları" ve Sevinç Eratalay'ın "Bebeğim Nenni" gibi. ODTÜ'den okul arkadaşı olduğu Derya Köroğlu, Ümmüşen'in üniversitedeki hálini şöyle anlatıyor: ‘‘Ümmüşen'i üniversitede dizine kadar uzanan saçları ve elinde sazıyla türkü ve bestelerini inanılmaz sesiyle yorumlarken hatırlarım. O dönemde ODTÜ Halk Bilimleri Topluluğun...

nusayrilik

nusayrilik hakkinda buldukları ve yorumlarım... islamiyet tıpkı daha önceki semavi dinler gibi tek yorumlu bir din değildir. islamiyet içinde farklı yorumlar vardır. bu yorumlar türkler ve kürtler arasında olduğu gibi araplar arasında da farklı kabuller görmüştür. arapların da tümü tek islamî mezhebe mensup değildir. örneğin suudi arabistanlı araplar islamiyet’in hambeli mezhebinin vehabi tarikatına tabidir ve bu yolu benimser. irak, iran ve suriye’deki bazı araplar da islamiyet’in şii mezhebine inanmaktadır. kuzey afrika’daki bazı araplarsa islamiyetin hambeli mezhebi’ne inanmaktadır. türkiye'deki arapların da bir kısmı islamiyetin hanefi, bir kısmı şafii bir kısmı şii yorumuna inanırken bir kısmı da islamiyetin alevi yorumuna yani nusayriliğe inanmaktadır. türkiye’nin; hatay, adana, mersin, iskenderun yöresinde yaşayan araplar nusayriler’dir.nusayri adının muhammet bin nusayri’den geldiği, bu hususta en çok kabul gören görüşlerden biridir. muhammet bin nusayri, ehlibeyt müridi i...

lillith

ilk kadın, havva'dan önce tanrının yarattığı, tanrırın adem'i yarattığı topraktan yaratılan ilk kadın...ademle şevişeceği zaman adem'le eşit olduğunu söyleyip altta olmayı rededen, sonra da bunu adem kabul etmemince çekip giden ilk kadın, belki de ilk feminist. Cennetten kovulmamış, kendisi cenneti terketmiş ve sonra tanrı adem için havva'yı yaratmış, adem'in kaburga kemiğinden-itaatkar olsun diye...cenneti terkettikten sonra iblis ile evlendiği söylenir... lillith adına ABD'de kadın sanatçıların bir gezici festivali düzenleniyordu, sarah mclachlan, suzan vega vd... türkçe vikipedi english wikipeida çok güzel bir tablo